© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

woensdag 11 januari 2017

Heb jij last van ischias pijn? Zo bestrijdt je ischias pijn zonder hulp van poedertjes of pillen!

Ischias is een hele vervelende aandoening die zorgt voor een pijn in de onderrug en benen. Er is al heel veel onderzoek gedaan naar deze kwaal maar specialisten hebben nog geen wondermiddel gevonden. Gelukkig zijn er tegenwoordig een heleboel tips beschikbaar die ischias pijn bestrijden. Wij hebben er de 7 beste tips op een rijtje gezet:
1. Bezoek de chiropractor
Een goede chiropractor kan met zijn behandelingen bijna hetzelfde resultaat boeken als een ingrijpende operatie.
2. Beweeg wat meer
20 minuten per dag wandelen of zwemmen zorgt dat de bloedcirculatie op gang komt en geeft ischias minder kans!
3. Johannesolie
Smeer wat Johannesolie op pijnlijke plekken om de pijn te verzachten.
4. Acupunctuur
Acupunctuur werkt ook heel goed tegen ischias. De helft van de mensen die acupunctuur geprobeerd hebben zijn van hun ischias af.
5. Fysiotherapie
Rekken en strekken maakt de spieren soepeler en geeft ischias minder kans.
6. Yoga
Yoga is goed voor heel het lichaam en de geest. Yoga zorgt ervoor dat het spieren verspoelt en versterkt en het is goed voor de bloedsomloop.
7. Pak voldoende slaap
Slaap per nacht 8 uur. In de slaap ontspannen spieren en je zenuwstelsel. Ook het matras moet niet te zacht zijn! Overleg voor de aanschaf van een nieuw matras met een medisch specialist!