© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

donderdag 15 december 2011

Snap IK het allemaal wel goed, of snapt u het beter .....???

Onderstaand bericht, Laat IK eens kijken of IK het snap ....., kreeg ik vandaag toegestuurd en er zit zoveel waars in dat ik het de moeite waard vond om op mijn blog te zetten. Het vult aan bij wat ik gisteren al schreef, de ongelijke behandeling van Nederlanders ten opzichte van buitenlanders. Niet dat ik buitenlanders een beter leven misgun, integendeel, maar ik gun het de Nederlander zelf ook en daar wordt verschil tussen gemaakt. Welke liefde voel je voor je eigen volk of welke indruk wil je op buitenland maken. Daar draait het hier in ons land om.

Deze en andere regeringen voorheen gedroegen en gedragen zich steeds onverschilliger tegenover de burger en de armen in ons landje en het wordt tijd dat die rol anders wordt gezien. Zorg eerst dat de armoede in Nederland verdwijnt. In de 1e plaats door te erkennen dat de er armoede is en die groter is dan u wilt zien. In de 2e plaats door er iets aan te doen. Pak daarnaast de Nederlander niet zijn Heilige koe af door die steeds zwaarder te belasten en maak het openbaar vervoer betaalbaar zodat ook de armen er op uit kunnen. Pas dan zijn we een echt sociaal volk en een voorbeeld voor de wereld. Onze gezagsdragers hebben commentaar op andere landen dat ze het slecht doen, maar zijn ze hier dan een slag beter? U mag het zeggen. Mijn ogen schieten hierin misschien te kort, of heb ik toch een heel klein beetje gelijk?

Denk niet langer aan eigenbelang en partijbelang, maar aan het algemeen belang van ons land. Vorm met z'n allen één front dat de burger niet nog zwaarder belast mag worden. Stop..., op met geld weg te smijten naar bodemloze putten, mislukte bouwprojecten, hef het bonusstelsel op en verminder vanaf nu het geld naar de ontwikkelingslanden. Ook daar verdwijnt meer in de zakken van de mensen die het niet nodig hebben dan dat het wordt besteed aan projecten die noodzakelijk zijn. Besteed uw tijd meer aan belangrijke zaken die het algemeen belang dienen. Regel zaken eerst goed en sociaal in eigen land. Pas dan kun je zorgen dat de wereld verbeterd. Onze burgers worden steeds zwaarder belast. Neem de zorgtoeslag. De verhoging in gemiddeld 50 euro per maand duurder geworden. De toeslag is een euro per maand minder geworden. En dan nog steeds zeggen dat de armen niet worden belast? Is het gek dat de ziektekosten oplopen. Een mens wordt ziek van de zorgen als hij ziet hoe de Nederlander behandeld wordt, de misdaad de hand boven het hoofd wordt gehouden. Je jezelf niet meer mag verdedigen, want dan word je aangeklaagd. De dokters raken overbelast met zieken die het geestelijk niet meer aankunnen. Wat geestelijk overloopt ontaard in psychische of lichamelijke klachten Toch moet bv. Mondriaan hier in Heerlen volgend jaar 167 bedden in gaan leveren. Ook in de ziekenhuizen wordt de zorg steeds minder, al ligt dat vaak niet aan de inzet van het verplegend personeel, maar aan het beleid. Aan het zakkenvullende deel van Nederland en het bonusstelsel.

Zorgen en angst om de toekomst maken dat mensen overbelast raken. Of erger, zelfmoord plegen om af te zijn van zorg en verdriet. Psychologische hulp dringend nodig hebben om niet in een situatie te geraken, zoals dezer dagen in Luik gebeurde? Kweken wij op deze manier niet de misdaad, omdat mensen nog maar één manier weten om het hoofd boven water te houden door te roven en te stelen?

In het buitenland verdwijnt men in de cel met tientallen anderen. Hier krijgt men alles wat nodig is om de gevangenis tot een aangenaam verblijf te maken. Wat krijgt het slachtoffer? Tientallen misstanden die niet te omschrijven zijn wil ik op mijn kleine manier aan de kaak stellen.

Hoe is het mogelijk dat regeringsleiders geen oog willen hebben voor de eigen burger? Daarom onderstaand stukje overgenomen uit een mail die ik vanochtend in mijn mailbox vond. Ik ben er niet om onrust te zaaien, maar wel om voor onze eigen rechten te vechten. De rechten van de Nederlander. Een land waar wij trots op horen te zijn en dat ook willen zijn, maar niet meer kunnen omdat de hogere functies en regeringsleiders alleen nog maar aan zichzelf denken. Ons land verkwanselen en bonussen opstrijken, terwijl ze niets goeds hebben verricht. Er zijn uitzonderingen, maar als ik namen zoek kan ik maar een enkele vinden. Minister president Drees. Hij vocht voor de rechten van de mens, voor de ouderen die nu aan alle kanten vereenzamen en verkwanselt worden. Maar ook voor allen, omdat mensen belangrijk waren in zijn ogen. Hij was een mens mét de mens. 

De namen die ik wel weet zijn die...., van de twee belangrijkste en nog een paar anderen die ons land verkocht en verkwanselt hebben aan de euro. Dat was het begin van de ondergang. Misschien is het daarom dat ik mijn stukjes schrijf. Op mijn leeftijd hoef ik niet meer bang te zijn om mijn mening weer te geven. Iemand moet toch een keer opstaan om dingen aan de kaak te stellen en mocht u dit lezen, het er wel of niet mee eens zijn, reageer gewoon. Negatief of positief het wordt geplaatst. © Maus

Laat IK eens kijken of IK het snap .....
Als U de grens van NOORD KOREA illegaal overschrijdt wordt U 12 JAAR in een werkkamp opgesloten.
Als U de IRAANSE grens illegaal overschrijdt wordt U vastgehouden voor onbepaalde tijd.
Als U de grens van AFGHANISTAN illegaal overschrijdt wordt U doodgeschoten.
Als U de grens van SAUDI ARABIË illegaal overschrijdt zult U worden opgesloten.
Als U de grens van CHINA illegaal overschrijdt wordt er nooit meer iets van U gehoord.
Als U de grens van VENEZUELA illegaal overschrijdt zult U worden gebrandmerkt als spion en je lot is bezegeld.
Als U de grens van CUBA illegaal overschrijdt zult U - tot U rot – in een politieke gevangenis worden geworpen.

Als U de grens van Nederland illegaal overschrijdt dan krijg je:
* een Baan,
* een Rijbewijs
* Sociale Verzekeringskaart
* Bijstand
* een Credit Card
* Huurtoeslag óf een Lening voor het kopen van een Huis
* U kunt burgemeester, lid van de 1e of 2e kamer of zelfs minister worden
* Gratis Onderwijs
* Gratis Gezondheidszorg
* Miljoenen Euro’s aan Waarde voor het afdrukken van documenten en brochures in Uw eigen taal
* het Recht op het voeren van de vlag van Uw land tijdens het protesteren, omdat je vindt dat je met niet genoeg Respect wordt behandeld
* en als je weer Remigreert (dus teruggaat naar je geboorteland) krijg je Levenslang, 470,- Euro per maand.

Nee, IK wilde alleen maar kijken, of IK het allemaal wel goed snapte .....

REACTIES:

Maus, ik kan helemaal met je meevoelen.
Vaak snap ik er ook niets van, Nederland is té toegeeflijk, wat buitenlanders betreft.
En NEE, ik heb niets tegen die mensen, maar een andere cultuur kunnen wij nu eenmaal niet veranderen. En WIJ passen ons wel weer aan.
Daarom is het beter dat iedereen op zijn eigen stuk grond blijft.
Stel dat in wij in bv Afrika of Irak onze eigen katholieke kerk willen bouwen, forget it, wij zouden daar geen poot aan de grond krijgen.
Willen we ook niet, maar hier kan bijna alles.
Hier zijn GENOEG voedselbanken, dus armoede, om onze mensen bij te staan.Toch?
Verder voel ik me erg tevreden, dus rijk. Mooi toch? Gr. E.T

Over die al of niet vermeende discriminatie van Nederlanders en bevoordeling van allochtonen zijn hier en in ons omringende landen al heel wat krantenartikelen, blogs en PPS-jes geschreven. Soms kan ik er wel in komen, maar vaak ook ken ik de feiten niet voldoende om te oordelen. De zaken worden meestal wel erg eenzijdig belicht. Ook vaak zijn misstanden geleidelijk zo gegroeid, soms tot we ze gewoon zijn gaan vinden.
Bonussen zijn ook gegroeid, naar buitenlands model, en zo moeilijk af te schaffen omdat anders onze topmensen (die we toch nodig hebben) gewoon in het buitenland een andere baan aanvaarden, mèt bonus: ze zijn hoog opgeleid, worden met open armen ontvangen, en spreken hun talen...

Het artikel over 't Loon vind ik origineler: inderdaad krijgt een aannemer meestal de restmaterialen uit een te slopen object. Mooi dat ze die spullen van die schoenmaker hebben teruggegeven. was dat de enige?? Stelde hij wellicht een beloning in het vooruitzicht (en de anderen niet?)
Onbegrijpelijk wel: de sloper 'mag' wel alles netjes er uithalen, eigenaren mogen dat niet, zelfs niet als deze zouden tekenen voor het te nemen risico. Dat m.i. niet zo heel groot is: wellicht dondert de boel de eerste maand, jaar of tien jaar niet in elkaar. En zeker niet plotseling, zonder voortekenen als gekraak, schokken of afbrokkelend stucwerk.
ALS DE SPULLEN EIGENDOM WAREN VAN DE 'BESLISSERS', DE MACHTHEBBERS, DAN ZOU HET ER HEEL ANDERS TOEGAAN... zeker ook al met die geldautomaat !
Over andermans spullen is het makkelijker beslissen kennelijk... Ook als 'de verzekering betaalt' is het niet zo correct: premies worden er niet lager door, moeten wel door de ondernemers worden opgebracht, ook in de toekomst.
Technisch: mijnwerkers plaatsten dennenhouten stutten, die kraken en knarsen geruime tijd vóór een instorting... was zoiets hier ook niet te bedenken geweest??
H.H.

8 opmerkingen:

  1. Ben je een zakenman of -vrouw? Zit u in een financiële puinhoop of heeft u geld nodig om uw eigen bedrijf te starten? Moet u hun schulden betalen of uw rekeningen afbetalen of een leuk bedrijf beginnen? Heeft u een lage credit score en vindt u het moeilijk om een kapitaallening te krijgen van lokale banken / andere financiële instellingen? Je hebt om welke reden dan ook een Lening of financiering nodig, zoals: E-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp op +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil Karin Sabine leningen voor mij een lening van € 7.000 waarderen. als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je wordt opgelicht door nep-geldschieters en solliciteer via een echte leningfirma per e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GETUIGENIS OVER HOE IK MIJN LENING KREEG VAN EEN ECHT FINANCIERINGSBEDRIJF VORIGE WEEK. E-mail voor onmiddellijke reactie:whatsapp-nummer: +19292227023 drbenjaminfinance@gmail.com

    Ik ben mevrouw, Leores Jazbel bij naam, ik woon in de Verenigde Staten van Amerika, die tussen november vorig jaar en juli van dit jaar het slachtoffer is geworden van zoveel nep-geldschieters, maar ik bedank mijn maker zo erg dat hij eindelijk heeft geglimlacht mij door me door te verwijzen naar deze nieuwe geldschieter die dit jaar 2020 een glimlach op mijn gezicht toverde en hij me niet bedriegt en ook niet bedriegt of liegt tegen mij en mijn vrienden, maar deze kredietverstrekker is echter BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE (drbenjaminfinance@gmail.com) gaf me een lening van 2%, wat neerkomt op Euro700.000,00 Amerikaanse dollars nadat ik akkoord was gegaan met de algemene voorwaarden van hun bedrijf en een belangrijk ding dat ik leuk vind aan dit leningbedrijf is dat ze snel en uniek zijn. {Dr.Benjamin Scarlet Owen} kan u ook helpen met een legitieme leningaanbieding. Hij heeft ook enkele andere collega's van mij geholpen. Als u een echte lening zonder kosten / spanning nodig heeft, is hij de juiste leningverstrekker om uw financiële problemen en crisis vandaag weg te vagen. BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE bevat alle informatie over hoe u snel en pijnloos aan geld kunt komen op whatsapp-nummer: +19292227023 E-mail: drbenjaminfinance@gmail.com

    Als het gaat om financiële crisis en leningen, dan is BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE de plek om naartoe te gaan, vertel hem alsjeblieft dat ik je door mevrouw Leores Jazbel geleid Veel geluk ...........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil meneer Peter bedanken voor het geven van een lening van 60.000,00 euro, het was zo moeilijk voor mij om een lening van internet te krijgen, ik ben bedrogen door verschillende internationale geldschieters online, totdat ik een vrouw vond die getuigde over Mijnheer peter bedrijf, dan neem ik het adres en volg alle instructies op, hoewel ik nooit geloof, zelfs niet als ze om de vereiste vragen, ik probeer tot mijn grootste verbazing mijn lening over te schrijven naar mijn bankrekening, ik ben nooit iets kwijtgeraakt God maakt alles mogelijk zoals ik wil het, hier is het e-mailadres: peterhelps01@outlook.com contact met hen op, hij heeft een godvrezend hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt, ik wil LAPO microfinanciering waarderen voor het geven van een lening van € 9000 om voor mijn zieke kind te zorgen. als u een dringende lening nodig heeft, laat u dan niet misleiden door nepgeldschieters en solliciteer via een e-mail van een echt leningbedrijf lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo allemaal, ik ben erg blij met het ontvangen van een lening van het Europese deel van de wereld, ik ben hier om jullie allemaal aan te bevelen die financiële hulp nodig hebben om contact op te nemen met de heer Peter voor uw leningaanvraag. Ik had een lening van $ 40.000 nodig om een nieuwe auto en ook om mijn rekeningen te betalen, heb ik contact met hem opgenomen voor mijn leningaanvraag en ik ontvang mijn lening met succes. Neem alstublieft contact op met de heer Peter voor uw lening: aarzel niet om hem uw verzoek per e-mail te sturen: (peterhelps01@outlook. com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Petra Hauko Furičková29 november 2021 om 01:48

    Ik wil graag Karin Sabine lenen voor mij een lening van € 8.000. als je een dringende lening nodig hebt, vermijd dan oplichting door nepgeldschieters en solliciteer via een echte leningfirma per e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +34632725157

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo hoe gaat het vandaag? Wist je dat je kunt lenen van $ 3.000 tot $ 50.000.000? Krijg de financiële hulp die bij uw bedrijf past. Uw zakenleven, opleiding, vakantie en persoonlijke dromen zijn in onze zorg. Laat ons u financieren. Geen limiet. Geen barrière. Enige vertraging? Het is een groot nee. Wij helpen u graag uw doelen te bereiken. Onze ondersteuningsteams zijn 24/7 online om op uw verzoek te reageren, schrijf ons gerust. 2% rente.
    Bedankt.

    peterhelps01@outlook.com

    meneer peter

    Met vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen