© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

donderdag 27 december 2012

Prachtige kerstdagen zijn het geweest


Als je alleen bent, waar ik dit jaar heel bewust voor had gekozen, zie je onbewust toch op tegen de feestdagen. Maar het leek wel of vrienden en familie samen hadden afgesproken dat ik beslist niet alleen mocht blijven. Zelfs niet op kerstavond, zoals ik me eigenlijk had voorgenomen De ene uitnodiging na de andere kwam op tafel, zodat mijn dagen van ’s morgens tot ’s avonds letterlijk waren gevuld met alles wat mooi, gezellig en leuk was. Ik mag mezelf een rijk mens noemen met zoveel lieve vrienden en familie om me heen waar ik zo welkom ben, vind je niet?

In de ochtenden was ik aanwezig in Geleen op de Inner haert Day. Tweede kerstdag heb ik in de vorm van het Pentagram een kaarsenkring gehouden waar ieder in mocht vertoeven als hij/zij werd uitgenodigd. Daarna kreeg ik nog hier en daar boodschappen door voor de mensen die dat graag wilde horen. Het waren mooie ervaringen.

Aan de achterkant van het gebouw stond een grote boom. Er hing van alles te eten en afgewisseld zaten er een roodbonte specht, eekhoorntjes en een Vlaamse Gaai te eten. De Roodbonte Specht en deels het eekhoorntje kon ik alleen maar vanuit het raam fotograferen. Omdat de camera niet recht tegen het glas aan kon leunen zijn de foto’s wat vaag, maar wel scherp. De Vlaamse Gaai en een ander eekhoorntje kon ik, om de hoek gelopen, vanaf het huis fotograferen waar de boom in de tuin stond. Ook dat zijn cadeautjes.

Met dit soort dagen krijg je veel te veel te eten en met een maag die dit niet gewend is, bijna altijd alleen maar brood eet, is dat niet altijd fijn in de nachten daarna. Natuurlijk protesteert dat lichaamsdeel aan alle kanten en prompt midden in de nacht is het prijs. Afijn, de toiletpot heeft zijn functie weer bewezen. Een emmer aan de voorzijde onder je kin en het toilet aan de onderzijde van je billen. Het kan niet meer fout gaan. Je bent aan alle kanten ingedekt en geloof me het is maar van tijdelijke aard. Je moet er uiteindelijk iets voor over hebben om een paar dagen eens heel exclusief te eten, vind je niet?

Het zijn heerlijke dagen geweest met dank en ode aan al die vrienden, mijn kinderen en kleinkinderen die er voor mij zo’n feest van hebben gemaakt. Maus

2 opmerkingen:

  1. Maus geweldig voor je,dit heb je verdiend.
    Liefs
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Maus,
    Wat een prachtige foto,s maak je toch.
    Ook voor jou en je geliefden.
    Een heel gelukkig en vooral gezond 2013 gewenst.
    Je schrijft mooie inspirerende verhalen.
    Geluk zit vaak zo dichtbij, ik prijs me gelukkig dit besef te hebben.
    Lieve groeten, M.V.

    BeantwoordenVerwijderen