© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

donderdag 16 februari 2012

Uitspraak c=van de voorzieningenrechter en hoe verder met onze 16 eiken

Geachte dames en heren "supporters"

Ik heb U een slechte mededeling te doen. De mondelinge uitspraak van de voorzieningen rechter van heden middag 13.00 uur was niet gunstig voor ons initiatief.

De rechter oordeelde dat ik wegens het feit dat ik en de mede bezwaarschrift indieners, te ver van de te kappen bomen wonen en omdat we daar geen direct zicht op hebben, geen direct belang bij het wel en wee van deze bomen hebben , daarom is ons bezwaar niet ontvankelijk. Jammer maar al een beetje verwacht, ook jammer dat de rechter verder geen opmerkingen plaatst over de inhoud van het vergunningen proces waar hij tijdens de zitting wel een aantal opmerkingen heeft geplaatst. Deze uitspraak is momdeling ( het dictum ) een schriftelijke versie bereikt mij binnen nu en twee weken.

Wat is er nog meer gebeurd?

In De Limburger heeft René Willems de vinger aan de pols gehouden.
Bij L1 was er een inteview met Ger Houben , dat veel bijval heeft opgeroepen.

De SP fractie heeft een motie willen in brengen , echter op formele gronden ( het issue is "onder de rechter" alsdus de griffier van de gemeente) is die aangehouden tot later datum. De fractie heeft ook het initiatief genomen om de betrokken bomen voor het passerend publiek kenbaar te maken en zo in ieder geval publiciteit te zoeken. Dank daar voor! De Tekst: De weg van de minste weerstand, is ook passend bij de wijze waarop ons college deze zaak tot nu toe heeft behandeld.

Onverwacht werd ik afgelopen maandag toch nog door de gemeente uitgenodigd om mijn bezwaar bij de onafhankelijke commisie bezwaarschriften op 29 Februari, 17.30 uur toe te lichten. Ik ga er van uit dat dit betekent dat ik minimaal de gelegenheid krijg mijn bezwaren daar toe te lichten en dat de commissie een objectieve visie aan B&W zal geven. Vanzelfsprekend kan B&W daarna als nog het oordeel van de voorzieningenrechter overnemen, echter daar kunnen we nu nog wat tegenwicht in aanbrengen.

Ik heb nu rond de 90 e-mails van medestanders ( deze mailing gaat in vier golven de deur uit) zeker 75% is van meer dan één persoon, soms zelf 6, dus 160 personen die mij schriftelijk hebben laten weten dat ze het initiatief steunen. Wil ik in de volgende ronde indruk maken dan heb ik gewoon echt meer steun van de inwoners van Berg en Terblijt en met met name van diegenen die wel een "direct belang" hebben, dus die de eiken zien rollen als ze geveld worden. Dus mijn oproep aan allen, want het is voor onze provicie van belang dat Valkenburg aan de Geul tot in lengte van dagen een aantrekelijke gemeente voor toeristen blijft, en echt gloof mij daar is ons landschap met kop en schouders de aller belangrijkste factor: stuur aan alle bekenden nog een keer een mail over dit initiatief en ik heb maar een tekst nodig:

ik woon (adres) en ben tegen het kappen van de 16 Eiken langs de N590 voor de WK wielrennen 2012. E-mail: 16eiken16@hotmail.nl

Bij voorbaat dank en op naar de laatste kans,

Herman Ahrens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten