© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

maandag 27 maart 2017

Eindelijk Cursusleidster Paverpol en de storm


Diverse malen had ik mij hiervoor opgegeven, nadat ik al 3x eerder een cursus had gedaan, echter iedere keer gebeurde er iets waardoor ik het weer af moest zeggen. 

Vanmorgen snel wat tips op Facebook gezet om de mailbox leeg te maken en nu eindelijk even tijd om wat te schrijven. Dat is er afgelopen dagen niet van gekomen. Afgelopen donderdag 16 maart was ik naar Zeeland vertrokken om twee cursussen te doen. Onderweg gelijk een fietskar opgehaald. Het was een webwinkel waar ik langs kwam. Het wel ongewoon volgens de eigenaar maar ik kon hem na het bekijken, gelijk meenemen. Gekker was het dat ik er geen factuur van kreeg i.v.m. Garantie problemen. Ik kon wel een geschreven briefje met de betaling mee krijgen. Een vreemd verhaal en enigszins ongeloofwaardig. Ieder bedrijf dat boekt kan een factuur maken, lijkt mij. Dat is beslist niet zo ingewikkeld.

Ik kwam met mooi weer aan in Scharendijke op een boerencamping, Oldenhoeve. Tegen 8 uur ’s avonds stonden caravan en voortent op zijn plaats. Vrijdagmorgen begon het te waaien, niets verontrustends, dus rustig naar de cursus gereden waar ik een mooi beeldje maakte voor in de tuin. Het was een leuke groep. 7 Nederlandse dames en 11 Russen, waarvan 1 man. De Russen hadden een Nederlands sprekende tolk erbij.

Tegen de tijd dat ik terug kwam rond 17.30 u. was het steeds harder gaan waaien. Rond 21 uur in bed gekropen. Het was ijskoud. Regen wind beukten tegen de zijkant van de voortent. De regen kwam door de ritsen heen. Kon echter voor de 3e nacht niet slapen. De caravan begon steeds harder mee te schudden door de harde wind. De voortent klapperde steeds harder. Heb echt liggen bidden dat alles bleef staan. Tegen 23 uur mijn bed weer uitgekropen en voor de zekerheid nog een extra spanband over de voortent gespannen. Alles was steviger, echter regen en wind bleven beuken. Je doet geen oog dicht, door al het lawaai. Zelfs aan de buitenkant tikte er steeds iets tegen de caravan, al weet ik nog steeds niet wat. Ook al had ik antwoord gekregen dat me niets zou gebeuren, de slaap wilde niet komen.  Bang was ik niet, daarvoor vertrouwde ik teveel op het antwoord dat ik doorgekregen had. Gistermorgen bij het eerste daglicht alle haringen nog eens extra vastgezet en naar de cursus vertrokken. Opnieuw een beeld gemaakt van ander materiaal. Eind van de 2e cursusdag kregen we ons certificaat. Eindelijk na jaren had ik dit deel afgemaakt.

Gisteravond tegen de avond werd het wat rustiger. Om 8 uur in bed gekropen en om 6 uur wakker geworden uit vreemde dromen. Tussendoor wel even een momentje er uit geweest maar gelijk weer in slaap gevallen, tot een nieuwe storm opstak. Vanmorgen op mijn gemak ontbeten en opnieuw de hele voortent nagelopen. Het fietsen kan ik opnieuw vergeten. Ik zou met fiets en al de lucht invliegen, ben ik bang. Vanmiddag wil ik langs de zee wat lopen en fotograferen zolang het droog blijft. Fijne zondag allemaal.
Een van de twee opdrachten voor het certificaat cursusleidster
en hieronder de hel groep, waarvan 11 Russische bloemisten
 
Opdracht Masterclass en een foto van alle cursisten

2 opmerkingen:

  1. Hallo allemaal, ik ben super enthousiast vandaag. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening van LAPO MICRO FINANCE hadden ontvangen en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen en slechts enkele uren geleden bevestigde ik een totaalbedrag van eur 50.000 euro dat ik op mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte lening nodig heeft om een aanvraag in te dienen via hun e-mail: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Are you looking for financial help to pay or your debt? Do you need
      long term or short term loan to solve your financial debt or start or
      finance your business?

      Loan Amount:
      Full Names:
      Country:
      State: City:
      Address: Zip Code:
      Telephone #:
      Duration Of Loan:
      Email Address:
      Monthly Income

      Apply for loan with stress free and quick processings, contact kingsman
      Loan Group for any child or loan via email

    Email: Kingsmanloanfund@outlook.com
      WhatsApp: +1 917-877-7590
      Country: United States.

      Address: 201 Waterland, New York

    BeantwoordenVerwijderen