© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

donderdag 3 januari 2013

Verander je woorden, verander je wereld (Andrea Gardner)

Vanmorgen kwam deze dagtekst binnen waar een filmpje opstond van een blinde man. Hij zat op een matje te bedelen. Hij kreeg nauwelijks geld, tot een vrouw langskwam die zijn tekst op het bord veranderde en het geld stroomde binnen. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=Hzgzim5m7oU&feature=youtu.be

Het nieuwe jaar is begonnen met nieuwe gedachten en nieuwe kansen. Als ik terugkijk in mijn leven zie ik allemaal grote en kleine dingen die mijn leven veranderden. Telkens als ik positieve gedachten had werden ze vroeg of laat waarheid. Herkent u dat ook? Vast wel. Positieve gedachten beïnvloeden ons leven op de goede manier. Geef een glimlach, je krijgt hem terug. Het is het begin van de verandering in je leven. Op dat gebied zijn er ook een paar goede boeken verschenen van Shakti Gawein. Ook zij beschrijft hoe je door goede gedachten en verandering van gedachten ons leven positief kan beïnvloeden. Ik zeg niet dat het makkelijk is, zeker niet als je bijvoorbeeld met een partner leeft, die juist negatief denkt. Die kan jouw positieve gedrag steeds opnieuw laten omslaan naar het negatieve. Juist dan is het zaak om sterk in jóuw schoenen te blijven staan.

Onze levensboom eist van ons dat wij alleen maar met positieve gedachten rondlopen, omdat het ons sterk en krachtig maakt. We kunnen alles aan, maken de mooiste kunstwerken, stijgen boven onszelf uit en geven aan alle kanten de liefde door die we in ons voelen. Misschien kunnen we allemaal samen, die dit verhaal vandaag of morgen of wanneer ook lezen, eens proberen om vast één dag te glimlachen naar een ander. Zeggen tegen jezelf dat je vanaf vandaag een beter leven wenst zonder financiële zorgen, pijn of verdriet.

Misschien kunnen we vandaag voor het eerst eens echt voor de spiegel gaan staan, naar onszelf kijken en zeggen hoe mooi je bent, zowel van binnen als van buiten. Weet je hoe mooi je echt bent als mens? Wel eens opgelet dat je een heel bijzonder persoon bent met de mooiste kwaliteiten die jij je maar kunt bedenken? Heb je enig idee dat elk rimpeltje eerlijk is verdiend en jouw gezicht en lijf mooi maakt in plaats van lelijk? Ik geloof niet dat je er ooit bij stil hebt gestaan. Maar een gezicht en lijf, getekend door het leven, is goud waard. Die rolletjes en dat buikje hoort bij jou. Je bent mooi zoals je bent en niet lelijk, zoals jij als enige denkt.

Berry
Mooi en lelijk wat is dat eigenlijk? Weet u de juiste definitie ervan? Ik niet. Want wat ik mooi vind, kunt u lelijk vinden. Toen ik mijn man leerde kennen en hij mij mee uit vroeg, zei ik nee. Liep naar mijn moeder en zei letterlijk: ‘wat een lelijk kreng, hoe durft hij mij mee uit te vragen.’ Ik hoor mijn moeder nog zeggen: ‘Maus, wie je bespot ga je mee naar bed.” Ik was 20 en in die tijd keek je niet naar de binnenkant, maar naar het uiterlijk. Nu was ik al eens met een echte knappert verloofd geweest. Hij hield er toen al andere vrouwen op na en toen ik voor één keer in mijn leven dronken was, verkrachtte hij mij die nacht. Mooi van buiten, maar oh zo lelijk van binnen. Nooit rekening houdend met wie dan ook. Zichzelf alsmaar op de eerste plaats zettend. Het was een harde levensles die ik moest leren voor ik het goede had gevonden.

Berry was een volhouder en vocht letterlijk voor mijn aandacht. In de korst mogelijke tijd veranderden mijn gedachten over hem. Een jaar later zijn we getrouwd. 33 Jaar kregen we maar samen. Bleven tot de laatste dag verliefd op elkaar, ondanks onze fouten en gebreken. Waar was zijn lelijkheid gebleven, zult u vragen? Geloof het of niet. Hij was voor mij de knapste, mooiste en liefste man die ik me maar kon bedenken, andere mannen bestonden niet in mijn ziel en gedachten. Hij was mijn grootste geschenk in het leven. Is dat niet positief denken? Wat heb je aan een knappe man, die het belangrijker vind naar andere vrouwen te kijken dan naar jou? Zelfs verliefd worden op een ander waar jij bij zit. Niets. Het is beledigend en vernederend. Gelukkig blijf ik geloven dat er ook nog mannen rondlopen die aan één vrouw wél voldoende hebben om daar hun echte diepe liefde aan te geven. Dat is positief denken.

Wilt u uw leven vanaf vandaag veranderen, verander dan jouw gedachten. Gebruik woorden als ‘niet, nooit en geen’, nóóit meer, maar zet ze om naar 'ja, altijd en alles,' als je begrijpt wat ik bedoel. Gebruik de woorden van Saint Germain “I AM”, ‘IK BEN”. Jij bent alles wat goed is. Jij verdient het om een goed leven te hebben, onafhankelijk te zijn en een leven te krijgen vol liefde en geluk. Daar heb je recht op, alleen je moet het jezelf wel durven gunnen. Want daar draait het om. Heb ik wel recht op een goed leven, verdien ik dat wel of gun ik dat wel aan mezelf, waren misschien tot nu toe jouw vragen? Ja. Jij hebt recht op alles wat goed is voor jou.

Verander vanaf vandaag jouw gedachten en bedenk dat jij alles verdient wat goed is voor je. Je zult het zien. Jouw leven veranderd, zoals het mijne ook is veranderd. Ik koos liever weer voor alleen. Wilde niet langer negativiteit horen, zien en voelen. Ik wilde leven met positieve liefde om me heen. Ik wilde liever niemand, dan iemand die mij totaal niet belangrijk genoeg vond om van te houden. Ik wil iemand die graag bij me wil zijn en me niet alleen laat op momenten die voor mij belangrijk zijn. Dat was de keuze van die ander, maar niet van mij. Die ander maakte zijn keuze. Ik koos voor liefde. Die gun ik mezelf en ik leerde het ook aan mezelf te geven. Ik leerde ook mezelf belangrijk te vinden, opdat ik weer open kan staan voor iets nieuws. Voor iets of iemand die wel positiviteit in mijn leven wil brengen. Die mij wel mooi vind met mijn rimpeltjes en vetlaagjes en niet alleen maar zichzelf belangrijk vindt. Iemand die wel zijn leven en LIEFDE met mij wil delen, in álle opzichten en niet alleen maar in een klein gedeelte wat weinig waarde heeft.

Geloof me, ook ik sta nog aan het begin van dat NIEUWE LEVEN.  Het veranderd met de dag. Ik geniet nu van al die grote en kleine dingen die ik mezelf zo graag gun. Heb ik het even moeilijk dat doe ik een gebedje naar boven. Vertel dat ik iets nodig heb. Op een of andere manier komt er altijd weer iets binnen, van iemand waarvan ik nog iets tegoed had of het niet verwacht, wordt te eten gevraagd door vrienden, krijg onverwachts een cadeautje of een reisje. Het maakt niet uit, het gaat om al die kleine en grote positieve dingen die jouw leven zo mooi maken. Zie en kijk naar al die mooie dingen om je heen die jouw leven kunnen veranderen. Het komt omdat jij bent veranderd. Anders bent gaan denken.

Geloof je me niet? Probeer het uit! Wat heb je te verliezen? Maar wel volhouden hè. Dat doe ik ook, zeker op een dag dat het even allemaal mis gaat. Je kent het spreekwoord toch: de aanhouder wint? Je verdient het dus: Verander je woorden, verander je wereld.
Ik wens je heel veel succes. Maus

1 opmerking: