© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

maandag 22 mei 2017

2017 05 22 Film Kieviet,Ree, Flamingo's, Meeuwen, Kerkje Zwillbrock, z...





Gisteren ontmoette ik een eenzame kieviet, die door het
water liep te paraderen.
In de avond kwam de boerin waarschuwen dat er een ree stond.
Helaas ik zag nog net hoe hij de greppel indook.
Vanmorgen vroeg opnieuw geprobeerd om een betere film en foto’s
te maken van de Flamingo’s en de zwartkopmeeuwen. Het is een hele afstand maar
alles was toch beter en duidelijker. Ik begin het werken met de Nikon P900 te
leren. Het kerkje van Zwillbrock was de moeite waard om even in te lopen en te
fotograferen.

Een later denk ik in de verte een ree te zien. Echter
wanneer ik de foto bekijk zie ik totaal iets anders. Ik heb het nog eens
uitvergroot en laat het aan u over wat u er in ziet. Even later zie ik
vechtende duiden. Twee mannetjes vechtend om een vrouwtje. Een struik, groeiend
in een paal, het kan niet gekker. Een mier wandelend op een bloem en meerkoeten
met hun jongen. De vader gaat even later uitgebreid zich zitten wassen en
badderen.
Halverwege de route rij ik Groenlo binnen. Rondom het stadje
of dorp loopt een gracht. Hier en daar staan wat kanonnen en een oude,
brokkelige stadsmuur. De hele route van vandaag is afwisselend smalle
asfaltwegen en bospaden.



Op de camping komt een zwaluw vlak bij me in de boom zitten.
Tegen acht uur vanavond komt de boerin me halen met de auto. Ze rijdt me naar
verschillende plekken waar ik reeën kan fotograferen. We zien er twee lopen,
echter te ver weg voor beide camera’s. Moet ik echt de tijd voor nemen morgen. Voor
straks slaap lekker en mooie dromen allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten