© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

woensdag 27 juli 2011

Mijn nieuwe Blog: Heb jij dat ook of herken je dit?

Afgelopen zondag was het een sombere regendag. Van Netlog kreeg ik de aanvraag om een webpagina bij hen te openen. Uit verveling melde ik me aan. Leek me leuk om zo af en toe iets te schrijven uit het leven. Nadat het eenmaal geopend was bleek het vol te staan met reclame waar ik me door gehinderd voelde. Het was ook verbonden met Faceboek, al ben er nog steeds niet achter wat de link naar beiden is. Binnen een paar uur had ik al 5 vrienden op Netlog staan. Ik schreef een verhaaltje, maar besefte afgelopen dagen dat ik beter een eigen, tweede Blog kon openen naast dat van http://santiagoopdeelektrischefiets.blogspot.com/. Een Blog wat ik zelf in kon delen. Eigen verhalen en/of gedichten op kon zetten en linken toelaten die ik zelf goedkeurde. In korte tijd had ik zo’n vier á vijf onderwerpen om over te schrijven en dat alleen maar omdat ik met vier dames aan de koffie bij de Staufferbanken zat hier in Landgraaf. Banken die de fitness vervangen en waar je toch slanker van wordt. Moet je het wel volhouden. Aangezien ik in dat opzicht geen geduld en doorzettingsvermogen had, bleef ik alleen bij Karin op de koffie komen. Kocht of neusde dan tussen de kledingrekken, want ook dat is een aantrekkelijk onderdeel is van deze veelzijdige winkel. Soms liep ik na de koffie met een gevulde tas naar huis, andere keren met lege handen. Welkom ben ik er altijd. Er zitten altijd wel een paar dames aan de ronde tafel die na een vermoeiend uur werken op de banken toe zijn aan een gezellig onderonsje en een bakkie leut.

Eerst dus mijn eigen Blog gemaakt met af en toe een tip van Brendon als ik er niet meer uitkwam. Ondanks dat hij zelf werkt aan een nieuwe website, staat hij geduldig op en drukt hier en daar op een knopje, totdat ik zelf weer verder kan. Ach ja, ik hoef toch niet alles te weten.

Vandaag zag ik in de Trompetter een foto staan van Schotse Hooglandrunderen met als tekst dat zij verkoeling zoeken in de Roode beek. Ik vraag me af waarom verkoeling zoeken tijdens deze sombere regendagen met temperaturen tussen de 14 en 17 graden. Krijgen zij geen koude poten, of mag ik ook benen zeggen? Misschien denk ik verkeerd, maar was het soms een oude foto, genomen tijdens het mooie voorjaar en geplaatst ter opvulling van de krant? Hou me ten goede, het is een prachtige foto, genomen door Katja Waltmans. Waren deze runderen misschien gewoon aan het drinken? Een vraag waar ik graag van de dames en heren Schotse Hooglanders een antwoord op zou krijgen. Aangezien ik zelf ook een dergelijke foto bezit, zal ik maar mijn eigen foto neerzetten.


© Tekst en foto Maus Sturmer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten