© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

zondag 8 januari 2012

Mijn vraagtekens bij inwijding tot Master in de wereld van Reiki

Logo symbool 155885, © onbekend

Al jaren wordt mij gevraagd waarom ik toch geen Reiki ga leren. Echter, ik heb een aversie tegen het onrecht in dit wereldje. Dat onrecht heet; de macht van het geld. Op zich is Reiki een fantastisch iets. Om die reden zou ik het zeker graag willen leren. Maar waarom tot nu toe dan niet gedaan?

Reiki 1 kost voor 4 dagdelen les, van 150 tot 250 €, verschillend bij wie je het doet. Oké, dat is financieel misschien nog op te brengen, zij het met veel moeite voor mensen met een lager inkomen of AOW, zoals ik. Echter niemand wil blijven steken op dit niveau, omdat jouw geest wil groeien. Meer weten, meer leren, meer mogelijkheden om te helpen. Maar dan….

Reiki 2. Kosten voor 4 dagdelen les tussen de 350 tot 700 € en meer. En dat voor een weekeinde studie. Oké, er zit een broodje, koffie en thee bij, misschien zelfs met een koekje, maar dat is dan ook alles. Wanneer je de proef hebt afgelegd, met mensen in je praktijk aan het werk bent gegaan, wil je opnieuw verder groeien, de Masterproef afleggen, het hoogste niveau.

Reiki 3. Inwijding tot Master. Vraagprijs 2000 tot 10.000 €. Hierover steekt mijn boosheid de kop op. Het onrecht dat mensen met een minimum of middelmatige portomonnaie het recht wordt ontzegd om de Masterproef af te leggen. Draait dit wereldje dan alleen maar om geld? Wie heeft het recht anderen tekort te doen omdat zij niet in de wereld van geld leven? Reiki heeft in mijn ogen dus niets meer te maken met geven van goede energieën waar mensen door helen, maar met de macht van het geld. Met andere woorden; heb jij geen geld, dan mag jij geen Master worden in de wereld van Reiki.

Mijn vraag aan die Masters in Reiki, eisers van het grote geld: Wordt het geen tijd dat deze groep zich diep gaat schamen? Uitzonderingen daargelaten, maar dat is de minderheid. Wordt het geen tijd het tij te keren in 2012 en zich te realiseren dat elk mens het recht heeft om Master te worden, zonder deze schandelijke prijzen? Dat handen ineen worden geslagen om deze wereld beter te maken en ieder mens die zich daartoe voelt geroepen, de kans te geven deze proef af te leggen? Of voelt u allen zich zo verheven boven de mensheid, dat het recht van DE STERKSTE, HET GELD, overwint? Hoe is het mogelijk dat het geld bepaalt wie wel of niet Master mag worden en niet de kwaliteit van genezen? Iets wat in de wereld van echt mensen willen genezen niet thuis hoort en de paranormale wereld zeker geen goed doet. Iedere genezer moet geld vragen voor zijn werk. Hij of zij geeft energie en mag daarvoor energie terug vragen. Er zijn altijd mensen die denken dat genezers voor niets moeten werken omdat zij de gave hebben gekregen om te helen, maar zo werkt het ook niet. Echter de kosten van de opleiding moeten in verhouding staan met de levering. Mijn opleiding Auraheling kostte mij per 3 maanden 175 €. Daar kreeg ik dertien lessen voor. Voor de Reiki opleiding worden twee weekeinden uitgetrokken en voor de Masteropleiding een paar dagen. bij sommigen wordt het gerekt tot een jaar. En wie garandeert mij dat de Master die mij les geeft ook een goede opleiding geeft? De titel is naar mijn gevoel gekocht en niet verkregen op kwaliteit, Het wordt tijd dat de Masters hun mening en instellingen gaan veranderen en ieder mens de kans geven de Mastergraad te behalen. Of voelen zij zich boven het gewone volk verheven? Ook hier zijn gelukkig uitzonderingen, maar het zijn er te weinig.

Mijn goede vriend Victor, die Reiki 1 en 2 heeft behaald moet stoppen bij degene die hem tot nu toe heeft opgeleidt, want zij is een van de velen die 10.000 € vraagt, iets wat hij voor Reiki 3, de Masteropleiding nooit kan betalen. En dit, terwijl hij juist alles in zich heeft om mensen te helpen. Zijn kracht is enorm. Zo lopen er duizenden rond die wel de kracht in zich hebben om anderen te helpen en/of te genezen, maar worden buitengesloten door de macht van het geld. Als ik verder zoek op internet vind ik ook wat redelijker prijzen, maar hoe weet ik of zij die Mastergraad hebben en de kwaliteit bezitten van de Master? Hebben zij wel dat bedrag van 10.000 € betaald, want daar wordt je toch aan afgemeten? Ben ik te cynisch of te achterdochtig? u mag het zeggen.

Bekend is dat veel Reikimasters uit traditie er van uitgaan dat de inwijding veel meer invloed heeft als de cursist er meer voor moet betalen. Heeft te maken met toewijding en vertrouwen, zegt men. Gelukkig denken anderen daar anders over, echter zij zijn ver in de minderheid. 

Toewijding en vertrouwen als je tienduizend euro betaald? Kletskoek. Ik ken geen toegewijder mens dan mijn goede vriend Victor. Maar hij mag geen Master worden, hij heeft dat geld niet. Mijn stelling wordt door dit artikel alleen nog maar extra bevestigd. Succesvoller zijn als je geld hebt heeft niets te maken met succesvol zijn als je een goede toegewijde genezer bent, want daar draait het toch om, of zie ik dat verkeerd? U mag het zeggen, want ik begrijp het niet meer.  Eén ding is voor mij heel zeker. Zolang deze wereld zulke schandalige prijzen rekent wens ik geen Reiki te leren, ondanks dat ik genezende handen heb. Dit werkt ook met Aurahealing en die opleiding is betaalbaar en toegankelijk voor iedereen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten