© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

vrijdag 16 januari 2015

Tarot kaart de Zon en Facebook problemen


Regelmatig krijg ik een nieuwsbrief toegezonden waarin vandaag stond dat ik een tarotkaart mocht trekken. Nu weet ik heel weinig van Tarot, maar ach. nieuwsgierigheid maakte dat ik er op klikte. En kijk, ik kreeg de zon, zomaar voor niets. Dus zette ik deze voor mijn raam en in plaats van die nare grijze lucht zie ik daar de zon stralen vandaag. Het kan niet beter, toch?

Helaas heeft nog niemand het juiste antwoord kunnen geven op mijn vraag 'hoe een privé chat van vorig jaar terug te lezen'. Heel triest omdat er een belangrijk verhaaltje in stond dat ik vergeten ben om in mijn bestand op te slaan. Ik heb het nodig voor mijn boek. 

May Quaedflieg. die de correctie op zich heeft genomen van mijn verhalen betreffende mijn fietsreis naar Rome, bijna klaar. Het zijn nog net de eerste trainingstochten die we samenvatten. Een klus die heel groot is en waar ik alle bewondering voor heb. Nu is het aan mij om nog eens alles na  te lezen.

Juist dit zo belangrijke verhaal mis ik. Kan het niet meer terugvinden. Heel erg en vooral dom van mij daar niet op gelet te hebben. Je bent nooit te oud om te leren van je fouten. Inmiddels ben ik op Facebook al 9 keer opnieuw begonnen met terugbladeren. Inmiddels ben ik gekomen toto 27 november en was al blij dat ik zover was gekomen, toen opnieuw Facebook aangaf dat het script te lang was en ik niet verder kon.

Zou er echt niemand zijn op Facebook die weet hoe je een chat gesprek terug kunt draaien naar een bepaald tijdstip? Het kan wel met alle openbare gesprekken. Dan moet dit toch ook mogelijk zijn???
 
XIX De Zon
De Zon
Het getal 19: 
is het getal van de zegevierende zon. 
19 = 1 = 9 = 10 = 1, 
wijst op verwantschap met de Magiër.
God sprak: 

Ik laat de Zon opgaan 
over bozen en goeden 
en laat het regenen 
over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
DAGKAART: 
Vol vertrouwen en zorgeloos bewandel jij vrolijk deze dag. 
Je straalt, alles gaat goed, je bent tevreden en je gezondheid is optimaal. 
Een heerlijke dag vol met nieuwe kansen. 
Ze zeggen wel eens: "Leef met de dag", nou dat doe je zeker, jij leeft nu! 
Je geniet van de warmte van de zon ook al regent het. 
Jouw zonnetje schijnt! 
*************************
 
De Zon wijst op een grote levensvreugde, op warmte en optimisme. 
Ze is een symbool van het gevoel herboren te zijn. 
Ze representeert de zonnige kant van het leven. 
Op een dieper niveau spoort ze ons aan de duisternis in onszelf te overwinnen. 
In ons werk kunnen we ons met succes en creativiteit aan onze taken wijden, maar vooral op het vlak van bewustzijn heeft deze kaart de grootste betekenis, ze wijst op het ontwaken en opbloeien van onze zonnige aard, ons wezenlijke zelf. 
Hierbij horen zelfvertrouwen, zelfbewustzijn, zelfinzicht en zelfstandigheid en de uiteindelijke volwassen onzelfzuchtigheid. 
Met betrekking tot persoonlijke relaties staat De Zon voor zonnige tijden en een hartelijk, vreugdevol genieten. 
Elkaar begrijpen in en vanuit het diepst van je hart ja zeggen tegen deze verbintenis. 
Als gebeurtenis kan De Zon ook op een vakantie duiden.
 
Kernwoorden: De Zon 
Het kind in ons zelf te voorschijn brengen. 
Kinderen symboliseren terugkeer naar onschuld en de gelegenheid opnieuw te beginnen. 
Een nieuw begin, nieuwe hoop, vrijheid. 
Volkomen openheid, niets meer te verbergen. 
Bevrijd worden van het verleden. 
vreugde, succes, vervulling, en hoop voor de toekomst,
 
Kenmerken: 
·  Assocatie:
Pices, Vissen
·  Steen:
Groen Agaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten