© Maus Sturmer

Heb jij dit nu ook of herken je dit? Vaak hoor ik onderweg een gesprek of een losse opmerking die me raakt, lees iets in de krant of zie wat op tv. Op zo’n moment komen woorden, gedachten of een gedichtje naar boven, waar ik niets mee deed of het gewoon weer vergat, omdat er net niets voorhanden was om het op te schrijven. Sinds onze reis naar Santiago werd de gedachte steeds sterker dat ik al die losse gedachten en ingevingen op moest schrijven. Het zijn de dagelijks dingen die gebeuren. Soms schrijf ik ook over dingen die ik in het verleden heb meegemaakt en opgeschreven, omdat ze nog dagelijks gebeuren en nooit veranderen in het leven. Wil je op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar maus-sturmer@home.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld.

dinsdag 14 februari 2012

Valentijnsgedicht

Zeg het verder hoeveel ik van je hou

Zeg het
vertel het aan de wind
hoe mooi ik je vind
Zeg het aan de
zon en maan
dat ik
je nooit meer laat gaan

Zeg het
vertel het aan een ieder
die het horen wil
en luistert naar mijn stem
ik hou van hem
met heel mijn hart
en ziel

Zeg het
fluister het verder
aan bomen en blaren
laat mijn woorden  vliegen
over bergen en dalen
zeg het
dat ik van hem hou

tot op de bodem van mijn ziel
dat ik trouw blijf
tot de dood ons scheidt
vertel het verder
wereldwijd

Laat de vogels zingen
over al die dingen
die ik zeggen wil
vanuit mijn hart en ziel
mijn woorden schieten te kort
tijd is er te weinig
om jou te laten voelen
hoeveel ik van je hou


© Maus Sturmer, Landgraaf 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten